افكار خطرناك علي يقوبي براي جوانان شيعه
توهين به روحانيت، حلقه وصل «علي يعقوبي» و جريان انحرافي
فحواي بيشتر سخنراني هاي علي يعقوبي در راستاي نظريه هاي «آخر الزماني» و راهکارهاي «فراهم آوردن شرايط ظهور» است. وي به زعم خود، بارها روحانيت را به مناظره فراخوانده و در سخنراني هاي متعدد خود گفته است:«من مسائلي را مطرح مي کنم که در تاريخ هزار و چهارصد ساله اسلام گفته نشده و کساني که مدعي اسلام شناسي هستند نيز از آوردن مثل آن و يا تکميل آن عاجزند، اگر صد عالم، صد شبانهروز زحمت بکشند و بخواهند درباره حنيفيت سخن بگويند، به اندازهاي که من في البداهه در اين باره حرف دارم، مطلب نخواهند داشت.» وي همچنين مي گويد: «وقتي به آقايان ميگوييم شما اسلام شناس نيستيد، ميگويند: نه هستيم. هستيد؟ جداً ميگوييد؟ باشد؛ خداوند اوج اسلام را دين مرضي مطرح ميکند، يکي از آقايان قم بيايد و دين مرضي را توضيح دهد، هر چقدر هم مهلت بخواهد دارد»!.در حقيقت نگاهي دقيق تر نشان مي دهد که اين گفته ها در همان تزريق انديشه اسلام منهاي روحانيت است که به روش هاي گوناگون از سوي جريان انحرافي تحجر جديد نمايان شده است.
نکته جالب ديگر که در اين زمينه بايد به آن اشاره شود تا خط رسانه اي آن به درستي شناخته شود، درباره سي دي انحرافي «ظهور بسيار نزديک است» که شالوده فکري و اساس کالبدي آن بر پايه مباحثي است که نامبرده در سلسله بحث هاي به سوي ظهور خود آورده داده است.
به بيان بهتر، انديشه زلال مهدويت در تاريخ همواره با آسيبهاي گوناگوني روبه رو بوده است. از يک سو، برخي با معرفي خود به عنوان مهدي و يا نايب و باب دسترسي به آن حضرت و يا به عنوان کسي که مورد عنايت امام زمان بوده و پرتوي از لطف آن حضرت در وي تجلي نموده است و با استفاده از احساسات مردم، تلاش کردند به مطامع خود دست يابند و از سوي ديگر، برخي از روي غفلت يا به عمد و با هدف جلب قلوب دوستداران امام مهدي(عج) به سوي خود و قرار گرفتن در کانون توجه آنها، با بزرگنمايي برخي از آموزههاي مهدويت، ناهنجاري هايي را در رفتار شيعيان پديد آورده و ميآورند و گاهي نيز با ارايه تفسيري نادرست از بعضي از آموزههاي آن، دشواريهايي را در راه ترويج و پايبندي به آنها و در نتيجه در اعتقاد مردم نسبت به امام زمان ميآفرينند.
اين جريان در تاريخ، تهديدي براي انديشه مهدويت بوده و در عصر حاضر نيز تهديدي جدي براي اين انديشه تابناک به شمار ميآيد.
انحرافات عقيدتي – فکري علي يعقوبي
۱ـ وي در بسياري از سخنرانيهاي خود به علماي شيعه حمله کرده و آنها را به قصور در فهم معارف دين متهم ميکند.
۲ـ ورود در حوزه مباحث ديني و برداشت و دريافت از گزارهها و آموزههاي ديني بدون داشتن هيچ گونه تخصص.
۳ ـ مدعي ارتباط با عوالم بالا!
۴ـ صدور جواز تقليد از فقهاي صد سال پيش!
۵ـ تفسير و تأويل به رأي متون کلام الله مجيد بدون داشتن هيچ گونه تخصص در علوم قرآني
۶ـ عالم خودخوانده خواندن خود. نامبرده مدعي است، علوم نداشته خود را از معلمي که ۱۴۰۰ سال پيش شهيد شده، فراگرفته است.
۷ـ مدعي شفا دهندگي بيماران، در حالي که هيچ گونه مورد مستندي گزارش نشده و همه اخبار ساخته و پرداخته مريدان چشم و گوش بسته اوست.
شاگردان خاص آقاي بي سواد روي خط اجنه!
يکي از گفتمانهايي که علي يعقوبي سعي در بزرگ نمايي آن دارد نشان دادن قدرت اجنه و شياطين است که متاسفانه اين خط انحرافي در سالهاي اخير از سوي بعضي از برنامه سازان صدا و سيما پيگيري شده است.
ساخت سريالهايي مانند (او يک ……)و (ا….) خود شاهد مثالي بر استيلاي اين طرز تفکر در بعضي از برنامه سازان صدا و سيما است.
جمله اي دارد که شايد به گوش آشنا باشد او در يکي از کتابهايش مي گويد :«در حال حاضر عوالم به هم نزديک شده و اجنه و شياطين وارد دنيا مي شوند.» اين جمله را در کدام فيلم پر فروش سينمايي سالهاي اخير شنيده ايد؟!
گفته مي شود اين فيلم بنابرالقائات نامبرده و بنابر تفکر وي ساخته شده است!و کارگردان اين فيلم تحت تاثير سخنان اين فرد بوده است.
برخي شنيدها حاکي است که تعدادي از کارگردانان سينما و تلويزيون نظير(د.م) و (س.م)و… که اين روزها سريال هاي پر طرفداري را در سيما در حال پخش دارند نظير(….)با نامبرده ارتباط مريد و مرادي دارند و در قسمتهاي آتي اين سريال رگه هايي از تفکر شيطاني علي يعقوبي در آن ديده خواهد شد!
يکي ديگر از شاگردان نامبرده حاج آقا(الف) کارشناس مسائل ديني در سيما مي باشد که از همواره از کاروان ظهور مي گويد که تحت تاثير سخنان ضد روحانيت علي يعقوبي ، پس از مدتي به جهت اينکه لباس روحانيت را کسر شان مي دانست!خودش را خلع لباس کرد!
از ديگر شاگردان نامبرده که اين روزها برنامه اي گفت و گو محور را در سيما در حال پخش دارد و خودش را کارشناس سينماي آخرالزماني مي داند و از هر فيلم هاليوودي به دنبال نشانه هاي ظهور است (ن.الف) است که با کارگردان فيلم پر فروش سال گذشته که در بالا نيز به آن اشاره شد ارتباط خوبي دارد!
از ديگر شاگردان نامبرده آقاي(ر) از مديران برجسته رسانه ملي مي باشد که سهم مهمي در ترويج تفکر نداشته!علي يعقوبي در رسانه ملي دارد.
اگر بخواهيم ليستي از شاگردان اين فرد تهيه کنيم سياهه اي طولاني خواهد شد که در اين مقال نمي گنجد و اصلا مشخص نيست که چرا اين افراد با اين سوابق فرهنگي و بعضا ديني چگونه خود را تحت تعليم اين فرد قرار داده اند.
نظريه حجتيه نوين:
يکي از نظرياتي که توسط علي يعقوبي مطرح شده است،نظريه«حجتيه نوين» مبتني بر رد اصل ولايت مطلقه فقيه بوده است.اصولي که وي درنظريه خود بر آن اصرار دارد عبارت است از:۱- نظام ارزشي حکومت مستضعفين و ۲- نظام ارزشي حکومت حقه.
وي براين باور است که تمام حکومت هاي اسلامي که با شيوه و روش عادي اداره مي شود،همان نظام ارزشي مستضعفين است مانند حکومت حضرت رسول ا…(ص)،حکومت حضرت علي (ع) و حکومت فعلي جمهوري اسلامي ايران.اما در حکومت حقه يا حاکميت حقه اصل السابقون السابقون و اولئک المقربون تحقق پيدا مي کند و چنين جامعه اي با قدرت خاص الهي اداره مي شود مانند حکومتهاي حضرت سليمان و حضرت داود و حضرت طالوت و ذوالقرنين.درمورد نظام اسلامي نيز ظاهرا عقيده برآن است که دوران حکومت حضرت آيت الله خامنه اي دوران بينابين واگذار است و گذر از حکومت مستضعفين به سمت حکومت حقه است.علي يعقوبي مدعي است:حکومت مستضعفين با ابزار فقه اداره مي شود اما درحکومت حقه کساني بايد حاکميت جامعه را بر عهده بگيرند که واجد قدرت خاصه نيز باشند.
مدعيان چنين فلسفه اي در حقيقت بر اين باورند بايد تا روز تحقق حکومت حقه در کنار رهبر معظم انقلاب باشيم ولي در زمان تحقق حکومت حقه اين نياز رفع مي شود يعني ديگر تبعيت از ولايت فقيه معنا ندارد.در همين رابطه نامبرده بر اين عقيده است که در حکومت مستضعفين ولي فقيه حاکم است اما در حکومت حقه،فقه کافي نيست و ابزارهاي خاص حکومت الهي نياز است.بجاي ولي فقيه امام عصر(عج) که صاحب اصلي جهان اسلام است حاکم است.