استراتژی غرب برای تغییر ارزش ها - زگهواره تا ...
چشم هایی آبی و موهایی بور ، قدی بلند و اندامی باریک ؛ این ویژگی هایی است که زنان و دختران برای به روز بودن باید داشته باشند. البته با لنزهای رنگی وانواع و اقسام رنگ موهای وارداتی و کفش های پاشنه بلند یا رژیم های غذایی سختی که انتهایش سوء تغذیه است. فرقی نمی کند چگونه ؛ اما اگر می خواهید در جامعه ی امروز سری میان سرها در بیاورید، باید «باربی» باشید.
در این میان آقایان نیز فراموش نشده اند.«مکمل های استروئیدی » و انواع داروهای هورمونی به کمک آن ها نیز می آید تا به «بت من» و «مرد عنکبوتی» شبیه تر شوند. کوچک شمردن داشته های خودی و چشم به دیگران دوختن و تغییر «سبک زندگی » برای شباهت بیش تر به اسطوره های غیر وطنی از همان دوران کودکی ریشه می گیرد.
برای پیدا کردن سرنخ رکورد ایران در مصرف لوازم آرایشی ، حرکت جامعه به سمت و سوی مصرف گرایی و بالا رفتن تب انواع و اقسام جراحی های زیبایی و در یک عبارت «تغییر سبک زندگی» مردم کشورمان ، باید سری به اسباب بازی فروشی ها بزنیم. بی تردید رمز و راز بسیاری از تغییرات و آسیب های اجتماعی را در آنجا خواهیم یافت . درست در همان بازی های به ظاهر ساده ی کودکانه.
بیهوده نیست که تمام روان شناسان به 7 الی 8 سال اول زندگی نگاه ویژه ای دارند و تاکید می کنند:« این سالهای طلایی ، تعیین کننده شخصیت فرد در تمام طول عمر است».